środa, 28 marca 2012

Domowa piekarnia :)

~~~~~~~~~~
Chyba zaczynam rozwijac się kulinarnie ;)
Wczoraj po raz kolejny upiekłam chleb.
Nie jest to jednak chleb na zakwasie, bo nie przepada za nim moja rodzinka, a i mój żołądek szwankuje po nim, niestety :(
Ten chleb jest na drożdżach. Zaręczam, że także jest świetny :)
Dodatkami do tego chleba są oliwki i cebula.
~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~
Przepis na chleb z oliwkami.

700g mąki *
80g oliwy
300g ciepłej wody
1 i 1/2 op. suchych drożdży dr Oetker **
1 łyżeczka soli
100-150g oliwek
1 cebula

Wszystkie składniki oprócz oliwek i cebuli zagnieśc i wyrobic na kulę ciasta.
Dodac bardzo drobno pokrojoną cebulę oraz pokrojone na kawałki oliwki. Ponownie wyrobic.
Wyłożyc do formy natłuszczonej i wysypanej bułką tartą lub wyłożoną papierem do pieczenia.
Blachę odłożyc w ciepłe miejsce na 1/2 godz. do wyrośnięcia ciasta.
Piec ok.45 min. w 160-200 st. C.

*Częśc mąki można zastąpic zmielonymi otrębami lub zmielonymi ziarnami (np. pszenica, żyto, orkisz).
** Drożdże suche można zastąpic 30g świeżych drożdży w kostce  

Smacznego :)
~~~~~~~~~~

5 komentarzy :

  1. właśnie uruchomiłam swój stary zakwas i przytargałam 3 kg różnej chlebowej mąki:))ja mam na odwrót, jak zjem drożdżowego, to mi źle, ciasto mogę jeść, ale puchnę, a do chleba na drożdżach jakoś nie jestem przekonana, może dlatego, że taki robiłam jako pierwszy i strasznie był suchy, kruszył się... potem ten na zakwasie to był strzał w 10, zapach, smak i tak już zostało...
    smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma nic lepszego niż domowy chlebek! Ja ostatnio robiłam pułki z otrębami i były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zarobiona jestem nie mam kiedy napisać...Kasiu tunika ekstra, ze spodniami świetnie się prezentuje, a chlebek smakowity :):)

    pozdrawiam, całusy

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda pysznie :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez pieke a więc chetnie skorzystam z przepisu ,dziekuje.

    OdpowiedzUsuń