niedziela, 26 lutego 2012

Tiramisu

~~~~~~~~~~
Przychylam się do Waszych próśb i podaję przepis na deser Tiramisu :)
Przepis ten dostałam od koleżanki, która z kolei otrzymała go od swojego znajomego Włocha :)
~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~
Tiramisu:

- 5 żółtek,
- 1/2 szkl cukru (ja daję ciut mniej),
- 500g serka mascarpone,
- ok. 2 szkl mocnej kawy,
- likier amaretto - do smaku; ja daję zwykłej wódki,
- biszkopty - lubię te podłużne, bo lepiej układa się je w blaszce,
- gorzkie kakao

 
Żółtka ubić z cukrem na prawie białą masę.
Dodać cały serek mascarpone, wymieszać.
Kawę wymieszać z alkoholem w miseczce.
Biszkopty maczać w mieszance kawowej po ok 2 sek. każdy, i układać ciasno w blaszce.
Na biszkopty wyłożyć połowę kremu, posypać gorzkim kakao.
Potem znów warstwa namoczonych biszkoptów, krem i kakao.
Smacznego :)

 
P.s. Czasami zdarza się, że masa wychodzi rzadka (nie mam pojęcia od czego to zależy, może od jajek?). Ale wtedy tiramisu układam po prostu w pucharkach :) A mascarpone kupuję z Piątnicy.

16 komentarzy :

  1. Wygląda tak,że chciałoby się spróbować :)
    Ja tiramisu znam takie samo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zajrzałam do Twojego przepisu i z ulgą stwierdziłam , że robimy w podobny sposób. Ja daję trochę więcej żółtek i na jedno żółtko daję jedną , kopiastą łyżkę cukru. I właśnie lubię podawać w pucharkach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi hi, ja też dziś zrobiłam tiramisu, tylko w pucharkach i bez jaj (tak wiem, że wtedy to nie jest prawdziwe włoskie tiramisu). Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na pyszniutkie ....

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję :) Jutro biorę się za tiramisu :)) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada na pyszne i jakie proste ! Spróbuje. Podrawiam. Inka

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za receptę na tiramisu.
    Nic piec nie muszę, więc może i mnie się ten deser uda.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tiramisu robię prawie tak samo - z wyjątkiem tego, że znacznie krócej moczę biszkopty. Też używam podłużnych - okrągłe mają nietirmisowy smak :))))). I polecam serek mascarpone z Lidla.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za przepis! Może zrobię po raz pierwszy i polubię na zawsze? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż ślinka cieknie, a lekarz kazał mi schudnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  11. No to teraz nie mam już wymówki, że nie wiem jak zrobić tiramisu ;)

    Przy najbliższej nadarzającej się okazji wypróbuję przepis, dziękuję :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę spróbować Twojego przepisu na tiramisu, ja robię z przepisu zamieszczonego na serku mascarpone firmy Epiu (4 żółtka na 250 g sera, 1/4 szkl.cukru). Natomiast moja teściowa miesza serek z bitą śmietaną i też jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy to jest przepis na taką blachę prostokątną?
    Kiedyś koleżanka robiła tiramisu w pucharkach, pyszne było.
    Twoje też wygląda baardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dakola, te proporcje są na małą blaszkę ok. 18x24cm. Ale ostatnio zwiększyłam je o połowę, to i blaszkę większą użyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. no ja w tym tyg miałam debiut z tiramisu i powiem,że przepis skądś wzięłam identyko jak Twój :) i wczoraj zrobiłam drugie... bo domownikom strasznie smakowało :D więc dziś na deser... tiramisu ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie zerżnęłam sobie ten przepis :-))) Dziękuję...

    OdpowiedzUsuń