sobota, 18 kwietnia 2009

Małe słodkie wspomnienie świąt + przepis

~~~~~~~~~~
Moja nowa kuchenka spisuje się dzielnie i chyba wreszcie uwierzę, że umiem piec :-)
Babeczki "rosły w oczach" i smakowały wyśmienicie! Zrobiłam 3 porcje w różnych smakach: bakaliowe, cytrynowe oraz z czekoladą i brzoskwiniami.
~~~~~~~~~~



~~~~~~~~~~
Przepis na babeczki - muffinki
*
250g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
150g cukru
1/2 kostki masła/margaryny
2 jajka
5 łyżek mleka
*
Suche składniki wymieszać razem, dodać całe jajka i roztopiony oraz przestudzony tłuszcz, porządnie zmiksować.
*
Dodatki - jakie kto lubi :-) Ja do babeczek bakaliowych dodałam przeróżne bakalie (orzechy, rodzynki, kandyzowane owoce, wiórki kokosowe; do cytrynowych starłam skórkę z cytryny oraz dodałam trochę soku cytrynowego); do trzecich dodałam pokrojoną czekoladę oraz pokrojone brzoskwinie z puszki.
Można dodawać wg. uznania: mak, kakao, same wiórki kokosowe, owoce z puszki, świeże jabłka itp. Można też polać lukrem albo podawać z bitą śmietaną.
SMACZNEGO!
~~~~~~~~~~
Dodatkowo, zupełnie nie-świąteczny deser tiramisu, na który miałam wieeelką ochotę.
~~~~~~~~~~


~~~~~~~~~~

Przepis na tiramisu

*

30dkg podłużnych biszkoptów

50dkg serka mascarpone

4 jajka

8 łyżek cukru

2 łyżki kawy rozpuszczalnej

50ml likieru amaretto

2 łyżki ciemnego kakao

*

Kawę rozpuścić w 2 szkl. ciepłej wody, dodać likier, ostudzić.

Do żółtek wsypać 3/4 porcji cukru i zmiksować. Dodać mascarpone i wymieszać.

Ubić białka ze szczyptą soli, dodać pozostały cukier i dalej ubijać ok. 2 min. Połączyć z masą mascarpone.

Połowę biszkoptów delikatnie zanurzać w kawie z likierem, układać w naczyniu; wyłożyć połowę kremu i posypać 1 łyżką kakao. To samo zrobić z drugą połową biszkoptów i kremu.

Deser wstawić do lodówki na con. 5 godzin. Przed podaniem posypać resztą kakao.

SMACZNEGO

~~~~~~~~~~

10 komentarzy :

  1. a no właśnie...trzeba by uzupełnić ciastowe niedostatki poświąteczne...bo wszystko moi faceci wyżarli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne! A gdzie przepisy?! Czy to ładnie tak nam smaku narobić, bez podawania tajemnej receptury? ;)
    Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  3. No narobiłaś mi smaku!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmmniam!!! No na szczęście mam coś do polizania, bo już ślinka mi leci...
    Pozdrawiam

    Super klosz!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. No, Kasiu, to już chyba dowód koronny i bezdyskusyjny, że umiesz piec! Wyglądają absolutnie profesjonalnie, najlepsze cukiernie by się nie powstydziły:) I ładnie im pod tym wielkim kloszem :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie, P.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj narobiłaś mi apetytu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam muffiny, moje ulubione to cynamonowe z jabłkiem.
    A te Twoje narobiły mi smaku.
    Pięknie wyeksponowane i pięknie wyglądają!!!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ u Ciebie apetycznie:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasiu, u mnie dla Ciebie serce czeka :)
    Zapraszam
    Pozdrawiam serdecznie, Paulina

    OdpowiedzUsuń